Vidimace
Vidimace elektronické úřední desky
Elektronická úřední deska obsahuje citlivé informace a vztahují se na ni přísná pravidla. Vedením dokumentace k elektronické úřední desce v souladu s judikaturou Nejvyššího správního soudu se tak vyhnete zbytečným problémům.

Pokud zákonodárce stanoví povinnost zveřejňovat určitou informaci či písemnost na elektronické úřední desce (§ 25 odst. 2 věta druhá správního řádu), je třeba v rámci úřední činnosti zajistit patřičnou dokumentaci toho, že tak bylo vskutku zákonem stanoveným způsobem učiněno
Ustálená judikatura Nejvyššího správního soudu
ZDROJ: čj. 2 As 47/2016-44 ze dne 8. 6. 2016
Jak na to
Patřičná dokumentace elektronické úřední desky
Vyšší právní jistota je v takto citlivých záležitostech zcela na místě.
Sofa - Vidimace elektronické úřední desky je jediná služba na trhu, která svou důvěryhodností zajistí patřičnou dokumentaci elektronické úřední desky. Snímky webu zajišťujeme již od roku 2013.
Unikátní výhody a důvěryhodnost služby
Službu provozuje kvalifikovaný poskytovatel služeb vytvářející důvěru
Služba je poskytována kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářející důvěru v rámci cloudové aplikace Sofa, která je v souladu s právním řádem ČR schválena Ministerstvem vnitra ČR a zapsána do katalogu cloud computingu.
Kvalifikované uchování důkazního materiálu
Výsledný dokument je po vytvoření dlouhodobě uchováván v rámci Kvalifikované služby vytvářející důvěru. Tuto kvalifikaci společnost Software602 a.s. získala již v roce 2017, což ze služby „Vidimace elektronické úřední desky“ dělá unikátní službu. Dokumenty spravované službou jsou nezávisle ověřitelné i mimo Sofu a poskytují tak záruku nezávislosti našeho řešení a nezávislosti i na nás jako dodavateli. Vše v souladu s nařízeními eIDAS v rámci celé EU.
Vidimace, aneb povýšení výstupního PDF/A na úředně ověřenou kopii
Na základě ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě, je i elektronická úřední deska dokumentem. U tohoto dokumentu lze na základě § 69a téhož zákona a § 24 vyhlášky č. 259/2012 Sb. periodicky měnit datový formát z HTML do PDF/A, tedy do výstupního datového formátu spolu s ověřovací doložkou, kvalifikovanou elektronickou pečetí a časovým razítkem. Tímto postupem vzniká úředně ověřená kopie elektronické úřední desky, což je velice obtížně zpochybnitelný důkazní materiál potřebný pro udržení důkazního břemene.
Automatizovaný převod elektronické úřední desky do výstupního datového formátu PDF/A
Každý den služba automatizovaně převede aktuální stav elektronické úřední desky do PDF/A, tedy do výstupního datového formátu dle ustanovení § 23 odst. 2 vyhlášky č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby. Taktéž je ve výstupním PDF/A zachována textová vrstva v souladu s ustanovením § 16 odst. 5 vyhlášky č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby.Z důvodu datové velikosti se výsledné PDF/A standardně vytváří ve třech úrovních vnoření. První úroveň je otisk samotné úřední desky, ve druhé úrovni jsou jednotlivé odkazované podstránky úřední desky a ve třetí úrovni jsou hashe zveřejněných dokumentů odkazovaných z podstránky úřední desky. V případě, že bude vyžadováno jiné členění nebo specifická parametrizace služby, je možná individuální úprava agendy.
Komu je služba určena
Centrální úřady a samospráva
Správní orgány
Advokátní kanceláře
Profesní komory
Dodavatelé elektronických úředních desek
Dodavatelé elektronických spisových služeb
Certifikace a standardy
Jsme certifikovaní podle mezinárodních norem řízení, které vydaly renomované globální certifikační společnosti. Klienti díky tomu mají jistotu, že naše procesy jsou efektivní a dodávky spolehlivé.
Pro více informací nám neváhejte napsat nebo zavolat
Nechte nám na sebe kontakt. Ozveme se Vám a naše produkty představíme po videohovoru nebo přímo u vás v organizaci. Poradíme, jak je můžete integrovat do organizace.